Selasa, 25 November 2014

Tip atasi stress

Tip xseberapa yang pernah saya praktikkan, jika korang stres dengan kerja ke stres dengan masalah rumahtangga ke atau masalah apapun boleh try cara saya ni.

Apa yang korang xsuka?

Contoh macam saya x suka kopi taw...

Bila stress kan, saya pi buat kopi ke, minum kopi kat kedai ke tp sesorang la. Bila rasa je kopi yang pahit tu otomatik rasa tu sampai ke kepala. Serp.... pahit. Pahit de tu sampai kepala sampai lupe apa problem yang tengah serabut tadi tu. Terus rasa lega sket.... tapi kt lidah la rasa pahit... atleast kurangkan sket stress.

Apa yang korang paling suke?

Contoh coklat.

Saya memang suka coklat. Lagipun coklat ni dah terbukti boleh mengurangkan stres. Bila makan sesuatu yang kita suka mesti kita akan rasa heppy kan? Jadi bile stress makan la coklat. Automatik kita akan lupe sekejap masalah kita. Tp janganlah makan banyak sangat. Makan coklat banyak sangat pun boleh memudaratkan. Just makan yang perlu je.

Kalau asyik stress je macam mana?

Haha kalau macam tu try la tip yang pertama tadi sure xnak minum kopi yang pahit tu selalu.

Bila kita stress kita kene pandai imbangkannya supaya stress tak jadikan kita murung dan hidup kita akan kurang produktif. Betul tak? Siapa ada pengalaman macam ni?

Selamat mencuba!
Semoga heppy selalu ☺

2 ulasan :

komen dari akaun google plus korang SH boleh baca tapi orang lain xboleh baca. ada problem dgn google+ comment, so tak boleh nak aktifkan,

Sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab anda sendiri. SakinHani tidak akan bertanggunjawab terhadap komen yang ditinggalkan.

SakinHani juga berhak untuk mengedit atau memadam mana-mana komen yang dikemukakan kepada blog ini seperti:
>Komen yang disifatkan sebagai spam
>Komen tidak senonoh
>Komen mengandungi bahasa atau ayat yang boleh menyinggung sensitiviti kaum atau agama yang lain
>Komen yang menyerang seseorang individu atau organisasi
>Komen yang berbaur perkauman