Selasa, 27 September 2011

aku mahu gembira seperti mereka



sibuk sume berkonvo-konvoan. kin pon nk wt wat entri konvo gak lah. 
cm best je tgk senior2 dah grad, pakai jubah konvo, pegang jambangan bunga n teddy bear.



dari lirikan mata, kelihatan student graduasi bergumbira di benchmark2 sekitar universiti time kin lalu masuk entrence utama universiti. dari attire yg dipakai dah cukup menggambarkan yg dorg dah sah bergelah degree holder. bergelak tawa bersama member seperjuangan sambil berposing untuk kali terakhirnya sebagai graduan postgrad. dan yg pastinya acara baling topi takkan miss!!!

suasana di dewan besar pun xkurang hebatnya. masih ramai lagi graduan yg menunggu di deretan kerusi dibawah pentas pentauliahan. menunggu nama dorg disebut dengan bangganya oleh mc bertugas sudah cukup membuat hati berdebar-debar. sambil kaki melangkah mendekati tangga yg menyambungkan ruang menunggu dengan pentas pentauliahan. jantung mengepam darah dengan lebih pantas sehingga terasa di dada. 

titik-titk jernih mula mengalir deras. bagai berada di bawah terik mentari. sampai di tengah pentas, salam penyampai penganugerahan disambut dengan berhati-hati. sambil bibir melakar senyum memandang camera yg dihalakan dikiri sudut pentas. di screen besar juga dapat dilihat wajah-wajah bersih gembira graduan. 

inilah hari dorg! setelah 4tahun bertungkus lumus menyiapkan assignment, report, buat presentation,study last minit b4 exam, menahan mata time dengar lecture, tak tahu masuk atau tak, ataupun sekadar kesian pada lecture yg bersungguh2 mengajar walaupun duduk dengan suara yg kurang jelas walau dah pasai mic. 

yang pastinya kin tunggu akan saat itu, saat dideclare sbg degree holder!


p/s : awat cam len jek kin tulis kali ek? rase cm tulis novel plak.kah2 *prasan
pic credit to gulagulaberacun.blogspot.com

4 ulasan :

komen dari akaun google plus korang SH boleh baca tapi orang lain xboleh baca. ada problem dgn google+ comment, so tak boleh nak aktifkan,

Sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab anda sendiri. SakinHani tidak akan bertanggunjawab terhadap komen yang ditinggalkan.

SakinHani juga berhak untuk mengedit atau memadam mana-mana komen yang dikemukakan kepada blog ini seperti:
>Komen yang disifatkan sebagai spam
>Komen tidak senonoh
>Komen mengandungi bahasa atau ayat yang boleh menyinggung sensitiviti kaum atau agama yang lain
>Komen yang menyerang seseorang individu atau organisasi
>Komen yang berbaur perkauman