Jumaat, 22 Oktober 2010

kepuasan blogging

cantik dan kemas, element yang penting
rase puas hati bile tgk blog sendiri cantik, kemas. myb lah isi xde sgt pon untuk readers, lagi2 untuk blog personal tp bak kate orang dari mata jatuh ke hati...first impression tu yang penting.....rase jeles gak bile tgk blog org len lagi cantik-cantik belaka...owh pity, im just the begginner...

buat kawan serta tambah rangkaian
heh, ini bukan tambah rangkaian maen kayu tiga, no no, im single okey! maksud kin kat sini, sambil kita berblog kita boleh tambah kenalan dan juga join pelbagai sosial network yang membolehkan kita menambah kenalan...erk ada paham ka?

dapat info dengan cepat, tangkas
bila kita berada dalam komuniti blogging, serupa macam kita berada disekeliling rakan-rakan kita. ada masa kita berborak ada masa kita mengumpat, heh,jangan ikut tabiat yang satu ni, tp kadang-kadang boleh HEHE.
ada masa kita berbincang soal isu, ada masa kita berkongsi minat yang sama. tp berada dikalangan komuniti rakan kita yang sebaya atau plus minus tua sket atau muda sket, balik-balik kita akan berborak tentang benda yang sama yang berlaku disekeliling kite. macam xberkembanglah pemikiran kita ni. ini panddngan kin lah. ade ssape nak bantah? sila komen kt bawah ye...
pengiklanan di topotato.com
so, dengan berblogging ni kin dapat tahu banyak benda. komuniti blogging tidak terhad pada satu generasi sahaja. generasi? maksud kin ia xterhad pada yg tua sahaja atau yang muda sahaja...ianya unlimited, ssiapa sahaja boleh join. jadinya pelbagai topik yang mereka borakkan, so dari sini kin dapat banyak informasi melalui aktiviti blogwalkin. lagi satu kin ni jarang sket nk beli paper, baca paper online pon susah. dengan berblog kin tahu semuanya. updated xgitu!....HEHE.ok cepat-cepat sume buat blog ye.kin yang suruh. haha.i xpaksa u la... it just my opinion...

upgrade skill n pengetahuan dalam IT
ini point penting ye, take note. dulu kin mula berblog dengan zero. kin xtaw pape. mase tu kin suka tengok crite korea. bese la pompuan biasanya suka tengok mamat2 jambu korea berlakon! comel katenye. ops xsume...mula-mula xtahu nak tulis ape dlm blog. so kin tulis la ulasan citer korea yg kin tengok. haha. noob!
then baru kin buat blog ni  n bertahan sampai sekarang.
dulu xtahu nak deco-deco blog ni. tp lama-lama kin reti la sket-sket. sanggup godeh sendiri code css/ html semata-mata nak bg blog ni cantik dan kemas. dulu kat blogger xde template designer. kin buat sendiri dari dua colum tukar jadi 3 colum, xde footer buat footer, xde background buat background. tp skrg dengan template designer sumanya mudah!


talk about traffic, seo, google
banyak lagi yang kita boleh blaja dari berblog. kalau ade satu course kt utm ni berkod BLOG1234 geranti kin nk amek. untuk blog personal macam ni, kin xharapkan sangat dengan traffik yang macam air sungai mengalir, atau macam tarffik kat kl yang sentiasa jem memanjang. tp kin nak blaja, kita boleh blaja macam mana google index ssuatu site. sebagaimana kita selalu search guna carian google, carian yg keluar di page pertama itu mempunyai mata yg tinggi dan akan mudah diindex. untuk itu kita perlu belaja mengenai seo bagai. huhu. xabes menuntut lagi, xleh la nk explain panjang-panjang.

anda bagaimana?

p/s : test dah abes lps ni bleh la update slalu!ngeee.....

0 111 dah komen, awk bila lagi? :

Catat Ulasan

komen dari akaun google plus korang SH boleh baca tapi orang lain xboleh baca. ada problem dgn google+ comment, so tak boleh nak aktifkan,

Sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab anda sendiri. SakinHani tidak akan bertanggunjawab terhadap komen yang ditinggalkan.

SakinHani juga berhak untuk mengedit atau memadam mana-mana komen yang dikemukakan kepada blog ini seperti:
>Komen yang disifatkan sebagai spam
>Komen tidak senonoh
>Komen mengandungi bahasa atau ayat yang boleh menyinggung sensitiviti kaum atau agama yang lain
>Komen yang menyerang seseorang individu atau organisasi
>Komen yang berbaur perkauman